Page 15 - Magazin 1/2023
P. 15
MOBILNÍ NABÍJECÍ STANICE VZDĚLÁVACÍ KURZY
Mobilní solární nabíjecí stanice Odborníci na Vysoké škole technické Rozšiřte si kvalifikaci a získejte odborné znalosti z různých oborů
pro elektromobily rozšíří infrastrukturu a ekonomické se proto věnovali především v našich kurzech a webinářích.
e-mobility. numerickým simulacím tepelných procesů
uvnitř kontejneru, proudění vzduchu,
Elektromobilita je na vzestupu, a přesto chlazení baterií a termografickému měření
se majitelé elektromobilů musejí často pomocí infračervených kamer. „Na VŠTE
potýkat s nedostatkem nabíjecích stanic řešíme elektroniku a senzoriku, také
kolem dálnic. Benzínové pumpy postavené podporu pro bezpečnost provozu baterií.
v minulosti mají jen základní přívod energie Pedagogické minimum
a nejsou schopné zajistit dobíjecí stanici. Provádíme speciální emisní testy EMC, Univerzita třetího věku
Odborníci z VŠTE proto nyní řeší další které monitorují, zda je zařízení připojitelné Studium je určeno pro získání znalostí
Nabízíme kurzy: Proč je pravda důležitá
možnosti, jak vyjít majitelům elektromobilů do energické sítě. Bez nich se nedá zařízení aneb jak správně pracovat s informacemi a dovedností v oblasti pedagogiky,
didaktiky a psychologie,
vstříc – jedním z řešení je mobilní solární provozovat. Budeme také řešit ochranu a Úspěšné podniky, manažeři které jsou nepostradatelnou složkou
odborné kvalifikace
nabíjecí stanice, která může být umístěna duševního vlastnictví, pokud vzniknou a produkty české historie i současnosti. pedagogického pracovníka.
doslova kdekoliv – i na místě, kde není přívod průmyslové vzory či patenty. S tím máme
výkonného zdroje energie. více zkušeností než zadavatel projektu.
Dáváme do toho vědu, děláme testy,
Projekt, jehož zadavatelem je firma T.W.I. upravujeme modely a firemní partner
spol. s r.o. (TWI), se věnuje výzkumu a vývoji to následně realizuje v konkrétní podobě,“
kontejneru, na němž bude rozkládací deštník doplňuje Frischer.
ze solárních panelů. Ty budou nabíjet baterie
ukryté v kontejneru. Elektromobil se připojí
na baterie, ne přímo na solární zdroj, neboť
ten nemá dostatečný výkon. Naopak výkon
baterií, které se budou v průběhu celého dne
nabíjet, bude dostatečný na to, aby nabil Jak se stát úspěšných
denně 1 až 4 vozidla. Životnost baterií zaměstnancem na dálku Motivace a odměňování pracovníků
LiFePO4 je kolem 8 000 nabíjecích cyklů
Webinář o home office:
a životnost celé stanice bude minimálně vše, co potřebujete vědět pro úspěšnou Kurz zaměřený na účinnou motivaci
10 let. Stanice zároveň bude mít možnost práci z domova. a odměňování vašich zaměstnanců.
třífázové přívodní energie a nebude tedy
závislá pouze na slunci, ale baterie se budou
moci průběžně nabíjet také ze sítě. Zajistí tak
stabilní nabíjecí stanici pro elektromobily
postavenou na obnovitelných zdrojích.
Během projektu, na kterém spolupracoval
zadavatel TWI s Vysokou školou technickou
a ekonomickou v Českých Budějovicích, bylo
třeba vyřešit řadu technických detailů. Projekt řeší také připojení více kontejnerů
„Testovali jsme různé druhy baterií za sebe, aby stanice dokázala posloužit
a nakonec jsme zvolili lithium-železo- co nejvíce elektromobilům. Prototyp
fosfátové. Museli jsme také řešit problémy zařízení bude dokončený ke konci května
spojené s tím, že baterie jsou v kontejneru. a v letních měsících roku 2023 by měl být
Když se do něj opře slunce, solární panely by k dispozici pro zadavatele, firmu TWI, Angličtina pro prezentace, Anglická obchodní korespondence
byly nadměrně tepelně namáhány, v zimě by která následně bude řešit prodej, distribuci Němčina pro prezentace Osvojte si pravidla pro jednotlivé druhy
naopak baterie rychle degradovaly provozem a sériovou výrobu. Firma plánuje stanici Získejte znalosti pro profesionální prezentování obchodní korespondence v angličtině.
v mrazech. využít nejen v České republice, v anglickém a německém jazyce.
Celý kontejner je proto tepelně izolovaný ale především v méně rozvinutých zemích,
a má uvnitř tepelné čerpadlo, které zajistí kde není kvalitní infrastruktura
stálou teplotu kolem 25 °C,“ vysvětluje a elektromobily jsou omezené pouze
doc. Ing. Robert Frischer, Ph.D., prorektor na provoz ve městech.
pro studium a informatiku VŠTE.
www.studiumprovas.cz
14 15