Page 23 - Návštěvník 2/2021
P. 23

22 —   — 23



                                                 Nikola Kubešová:

        A upřednostňují studenti individuální,
        nebo skupinové konzultace?
        Myslím si, že ve větší míře byl zájem    V Support centru nemá
        spíše o individuální konzultace. Pokud
        ale potřebovalo pomoci více studentů,    nikdo v úmyslu hodnotit
        kteří se navzájem znali, setkali jsme se
        i se skupinovými konzultacemi.           znalosti, ale naopak

        Na webu školy jsou v nabídce Support
        centra zmíněny popularizační akce.
        Co si pod tím můžeme představit?         ukázat možná řešení
        Jejich cílem je přiblížit vědu návštěvníkům
        zajímavým způsobem a z různých úhlů
        pohledu. Dospělí i děti si mohou zkusit
        mnoho experimentů nebo se pokusit
        vyřešit různé matematické kvízy. Konkrét-
        ně se jedná například o akce Noc vědců
        či Týden vědy.                           Do Support centra na VŠTE nastupovala Nikola
                                                 Kubešová jako tutor fyziky pro navazující studium.
        Co vám osobně působení
        v Support centru dalo?                   Postupem času, a s přibývajícím zájmem ze strany
        Určitě zlepšení komunikačních schopností   studentů, doučovala i ostatní předměty fyziky, které
        a vystupování před lidmi, které je velmi   se na škole vyučují. Mimo to pomáhala také s předměty
        důležité.
                                                 Teorie rozhodování a Experimentální metody.
        Co byste vzkázal studentům, kteří se
        ostýchají Support centrum navštívit?
        Ať se návštěvy nebojí, protože jsou zde   Proč jste se rozhodla pomáhat stu-  Support centrum nabízí indi-
        učitelé a tutoři, kteří se studentům budou   dentům v rámci Support centra?  viduální konzultace, stejně tak
        rádi věnovat. Budou se snažit v přátelské   Jedním z hlavních důvodů byl pocit,   i skupinové. O co je větší zájem?
        atmosféře co nejvíce pomoci. Prakticky   že mohu někomu pomoci lépe   Jakou máte zkušenost?
        od všech studentů, které jsem měl tu mož-  pochopit látku. Líbila se mi myšlenka,   Toto byl případ od případu. Byli
        nost doučovat, jsem se později dozvěděl,   že student může požádat o pomoc   studenti, kterým více vyhovoval
        že i přes obavy první návštěvy Support   člověka, ke kterému má blíže.   klid, preferovali proto individuální
        centra byli ve výsledku rádi, že se odhodla-                          konzultace. Na druhou stranu mě
        li a dostavili se za námi.
                                                 Setkávala jste se spíše se studenty,   oslovovaly skupiny studentů, kterým
                                                 kteří potřebovali jednorázovou   bylo příjemnější pracovat kolektivně,
        Jak hodnotíte vaše studium na VŠTE?      pomoc, nebo se jednalo o pravi-  přičemž se mohli navzájem doplňo-
        Velmi pozitivně. Budu na něj rád vzpomí-  delnější doučování?         vat ve znalostech. Ráda bych dodala,
        nat. Od vlídného přístupu jednotlivých   Byli tací, co přišli jednou nebo   že Support centrum bylo vytvořeno
        učitelů, pořádání různých školních akcí,   dvakrát kvůli nějakému konkrétní-  s myšlenkou pomoci studentům. Ni-
        po skvělé lidi, které jsem měl možnost   mu problému. Měla jsem ale také   kdo nemá v úmyslu hodnotit znalos-
        během svého studia poznat. Mnozí z nich   studenty, kteří za mnou přicházeli   ti, ale naopak ukázat možná řešení.
        se jistě stanou mými přáteli na celý život.   pravidelně i několikrát týdně.   Není třeba mít z návštěvy obavy.
        Touto cestou bych rád poděkoval paní
        RNDr. Daně Smetanové, Ph.D. a panu       Jak moc to změnil covid-19?  Co vám osobně působení v Sup-
        Mgr. Tomáši Náhlíkovi, Ph.D. za umožně-  Kvůli pandemii bylo nutné přistoupit   port centru dalo? A studium
        ní pracovat jako tutor v Support centru   na on-line doučování a konzultace   na VŠTE?
        na VŠTE a vzájemnou spolupráci, která mi   příkladů. Někteří studenti přestali   Více jsem si osvojila některá témata
        dala hodně cenných zkušeností do bu-     služby Support centra využívat, ale   z doučovaných látek a mohla je sama
        doucna. ¬
                                                 podle mého názoru bylo mnohem   lépe pochopit. Velkým přínosem
                                                 více těch, kteří se odhodlali oslovit   pro mě také byla komunikace s růz-
                            Václav Votruba       mě přes sociální sítě.       nými typy lidí. Studium na VŠTE mi
                                                                              pak dalo mnoho zkušeností, které
                                                 Jak on-line doučování probíhalo?  mohu uplatnit v životě. Vidím jako
                                                 Převážně přes videohovory. Někteří   velké plus, že jsou na škole povinné
                                                 studenti preferovali vzájemné posí-  praxe, které studentům mohou
                                                 lání příkladů elektronickou formou.   pomoci s výběrem budoucího
                                                 Osobně si ale myslím, že je přímý   zaměstnání. ¬
                                                 kontakt nenahraditelný.
                                                                                              Václav Votruba
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28