Page 29 - Návštěvník 1/2022
P. 29

— 29
                                           #dyckyVŠTE













                                                                              Katedra managementu
                                                                              vyvíjí software
        Co přesně děláte?
        V oblasti pedagogické zajišťuji cvičení                               pro výpočet efektivity
        z předmětu Procesní management včetně                                 podnikových procesů
        realizace a hodnocení zkušebních testů,
        podílím se na přípravě přednášek u to-                                Na čem se zrovna podílíte
        hoto předmětu. Rovněž zajišťuji cvičení                               na Katedře managementu?
        v programu Business analytik. Druhou                                  V současné době participuji na
        významnou oblastí je tvůrčí činnost, kde                              dílčím výstupu projektu TA ČR,
        se aktivně podílím na řešení dvou výzkum-                             který nese název „Optimalizace za-
        ných projektů řešených na KM a připravuji                             kázkové kusové výroby v reálném
        další projekty pro příští období.  Podílím                            čase s využitím IoT a digitálních
        se na publikační činnosti katedry psaním                              technologií“. V tomto projektu
        odborných článků. Nedávno jsem byl                                    se podílí náš spoluřešitelský tým
        pověřen vedení jednoho ze dvou výzkum-                                na tvorbě softwaru pro výpočet
        ných směrů a pracovních týmů na katedře                               přidané hodnoty. Výstupy z nově
        se zaměřením na inovace a kvalitu.                                    tvořeného softwaru probíráme
                                                                              přímo s jedním strojírenským pod-
        Berou vás studenti, když nejste o moc                                 nikem, který se na řešení projektu
        starší než oni?                                                       podílí (STS Prachatice, a.s.). Tento
        Myslím, že mě berou. Občas se někdo                                   software by měl podnikům pomoci
        zajde na něco individuálně zeptat po vý-                              odhalit klíčové podnikové aktivity
        uce, zpětná vazba je dobrá jak pro mě,                                (výrobní operace), které podniku
        tak se snažím, aby byla i pro studenta.                               přinášejí a případně v budoucnosti
        Jeden student mi řekl, že absolvoval jinou                            budou přinášet požadovaný zisk
        vysokou školu, ale tady teprve pochopil                               (marži) s ohledem na strukturu
        správný princip procesního řízení. Za to                              produktového portfolia. Nadstav-
        jsem byl samozřejmě rád a doufám, že si                               bovým prvkem tohoto softwaru
        studenti budou nadále odnášet potřebné                                bude identifikace a vyhodnocení
        odborné znalosti a praktické dovednosti                               rizikovosti jednotlivých podniko-
        z mé pedagogické činnosti.                                            vých procesů a subprocesů.
                                                                              V rámci odborných článků využí-
        Co byste řekl o VŠTE jako absolvent?                                  vám výsledků a navazuji například
        Doporučuji současným studentům, aby                                   na výše zmiňovaný projekt, na  kte-
        se více věnovali studiu, pak to využijí   Jak jste se dostal k fotbalovému týmu   rém se podílím. Dále se věnuji
        nejen z teoretického, ale i praktického   VŠTE? Hrajete taky fotbal?  například organizačním a řídicím
        hlediska. Když budou mít možnost vyjet   Už bohužel nemůžu hrát kvůli zranění.   strukturám, které jsou tématem
        do zahraničí, tak ať vyjedou. Je to dobrá,   Do týmu jsem se dostal přes reklamu   mé disertační práce v rámci mého
        nenahraditelná zkušenost, kterou využijí   na Facebooku, když VŠTE hledalo trenéry   doktorského studia a také byly
        v pracovním i osobním životě, a navíc si   a vedoucí. S Víťou Slepičkou jsme se   tématem mého posledního odbor-
        zdokonalí cizí jazyk.  Při hledání zaměst-  domluvili, že on bude trenérem a já mám   ného článku, který byl publikován.
        nání, ale i nástupu do zaměstnaní, je toto   na starosti administrativní požadavky,   Článek se věnoval vývojovým
        velmi příznivě hodnoceno.        věci okolo týmu, domlouvání cest, hledání   trendům organizačních a řídicích
                                         hráčů apod.                          struktur. V současné době čekám
                                                                              na vydání dalších článků (na téma
                                         Jsou na VŠTE kvalitní hráči?         rizikovosti jednotlivých podniko-
                                         Potenciál hráčů na VŠTE je vysoký, myslím,   vých procesů a subprocesů nebo
                                         že když se to více zpropaguje, tak i budou-  nového nástroje pro strategické
                                         cí sportovní uchazeči se rozhodnou pro   plánování v podniku, který by měl
                                         studium na VŠTE i v rámci memoranda   vznést nový svěží pohled na matici
                                         s Dynamem. Je možné, že i ti studenti   BCG).
                                         z Dynama, kteří budou mít v plánu jít
                                         na vysokou školu, tak se můžou přihlásit
                                         na VŠTE a hrát tu fotbal a my je zde velmi
                                         rádi uvítáme. ¬
   24   25   26   27   28   29   30   31   32