Page 29 - Návštěvník 1/2022
P. 29
— 29
#dyckyVŠTE
Katedra managementu
vyvíjí software
Co přesně děláte?
V oblasti pedagogické zajišťuji cvičení pro výpočet efektivity
z předmětu Procesní management včetně podnikových procesů
realizace a hodnocení zkušebních testů,
podílím se na přípravě přednášek u to- Na čem se zrovna podílíte
hoto předmětu. Rovněž zajišťuji cvičení na Katedře managementu?
v programu Business analytik. Druhou V současné době participuji na
významnou oblastí je tvůrčí činnost, kde dílčím výstupu projektu TA ČR,
se aktivně podílím na řešení dvou výzkum- který nese název „Optimalizace za-
ných projektů řešených na KM a připravuji kázkové kusové výroby v reálném
další projekty pro příští období. Podílím čase s využitím IoT a digitálních
se na publikační činnosti katedry psaním technologií“. V tomto projektu
odborných článků. Nedávno jsem byl se podílí náš spoluřešitelský tým
pověřen vedení jednoho ze dvou výzkum- na tvorbě softwaru pro výpočet
ných směrů a pracovních týmů na katedře přidané hodnoty. Výstupy z nově
se zaměřením na inovace a kvalitu. tvořeného softwaru probíráme
přímo s jedním strojírenským pod-
Berou vás studenti, když nejste o moc nikem, který se na řešení projektu
starší než oni? podílí (STS Prachatice, a.s.). Tento
Myslím, že mě berou. Občas se někdo software by měl podnikům pomoci
zajde na něco individuálně zeptat po vý- odhalit klíčové podnikové aktivity
uce, zpětná vazba je dobrá jak pro mě, (výrobní operace), které podniku
tak se snažím, aby byla i pro studenta. přinášejí a případně v budoucnosti
Jeden student mi řekl, že absolvoval jinou budou přinášet požadovaný zisk
vysokou školu, ale tady teprve pochopil (marži) s ohledem na strukturu
správný princip procesního řízení. Za to produktového portfolia. Nadstav-
jsem byl samozřejmě rád a doufám, že si bovým prvkem tohoto softwaru
studenti budou nadále odnášet potřebné bude identifikace a vyhodnocení
odborné znalosti a praktické dovednosti rizikovosti jednotlivých podniko-
z mé pedagogické činnosti. vých procesů a subprocesů.
V rámci odborných článků využí-
Co byste řekl o VŠTE jako absolvent? vám výsledků a navazuji například
Doporučuji současným studentům, aby na výše zmiňovaný projekt, na kte-
se více věnovali studiu, pak to využijí Jak jste se dostal k fotbalovému týmu rém se podílím. Dále se věnuji
nejen z teoretického, ale i praktického VŠTE? Hrajete taky fotbal? například organizačním a řídicím
hlediska. Když budou mít možnost vyjet Už bohužel nemůžu hrát kvůli zranění. strukturám, které jsou tématem
do zahraničí, tak ať vyjedou. Je to dobrá, Do týmu jsem se dostal přes reklamu mé disertační práce v rámci mého
nenahraditelná zkušenost, kterou využijí na Facebooku, když VŠTE hledalo trenéry doktorského studia a také byly
v pracovním i osobním životě, a navíc si a vedoucí. S Víťou Slepičkou jsme se tématem mého posledního odbor-
zdokonalí cizí jazyk. Při hledání zaměst- domluvili, že on bude trenérem a já mám ného článku, který byl publikován.
nání, ale i nástupu do zaměstnaní, je toto na starosti administrativní požadavky, Článek se věnoval vývojovým
velmi příznivě hodnoceno. věci okolo týmu, domlouvání cest, hledání trendům organizačních a řídicích
hráčů apod. struktur. V současné době čekám
na vydání dalších článků (na téma
Jsou na VŠTE kvalitní hráči? rizikovosti jednotlivých podniko-
Potenciál hráčů na VŠTE je vysoký, myslím, vých procesů a subprocesů nebo
že když se to více zpropaguje, tak i budou- nového nástroje pro strategické
cí sportovní uchazeči se rozhodnou pro plánování v podniku, který by měl
studium na VŠTE i v rámci memoranda vznést nový svěží pohled na matici
s Dynamem. Je možné, že i ti studenti BCG).
z Dynama, kteří budou mít v plánu jít
na vysokou školu, tak se můžou přihlásit
na VŠTE a hrát tu fotbal a my je zde velmi
rádi uvítáme. ¬