Page 13 - Student 1/2023
P. 13

s tím, že jsem si zvykl na vyšší soutěž a řekli jsme si,  Auto jste vyvinuli s tátou. Je automechanik?
       že v roce 2022 zkusíme ME.                              Ne, má restauraci. Ale rozumí autům. Nejezdil, ale za ty
                                                               roky se do toho dostal, je technicky zdatný a manuálně
       Co nej na závodech ME nejnáročnější?                    zručný, znalosti má. Velké práce necháváme na
       Je to hodně časově náročné, protože závody jsou         servisy, se kterými spolupracujeme. Ale ty menší jako
       po celé Evropě. Většinou je to do 1 000 km (Slovinsko,  servis brzd, výměna gum, stavba auta, to jsme zvládli
       Chorvatko, Švýcarsko), ale extrém je Španělsko,         doma v garáži.
       Portugalsko, to je přes 2 000 km. Tam jsem loni nebyl,
       protože to pro nás bylo hodně náročné na dopravu.       Máš své auto hodně rád?
       Nemohl jsem jet ani Francii, protože jsem maturoval.    Když přijedu z Lipna, chodím se na něj dívat, jestli
       Na závody mě vozí táta, jezdí brácha, občas s námi      se mu nic nestalo :) Je to auto, se kterým jsem začínal,
       jede mechanik. Máme velkou dodávku, kterou máme         se kterým jsem se přehoupnul o level dál. I když budu
       z části předělanou na obytnou, takže v ní na závodech   přestupovat do jiného auta, tak na tohle auto budu rád
       spíme. Z části jsou v ní náhradní díly. Za tím na přívěsu  vzpomínat.
       je závodní auto. Většinou mám větší obavy z té cesty
       než z těch závodů. Když se po cestě porouchá            Jak se dá takové auto sehnat?
       dodávka, je to špatné.                                  Koupili jsme sériové auto s tím, že jsme ho předělali
                                                               na závody. To znamená rozebrat celé auto, nechat do
       Vysvětli nám, co to jsou vlastně závody do vrchu?       něj ve schválené firmě vyvařit bezpečnostní rám a pak
       Spadá to víceméně pod rallye a závody do vrchu jsou     se jedná o úpravu podvozku, tlumičů atd. Zvenku
       na stálém povrchu. Je to uzavřená např. 5-6 km          vypadá jako standardní Seat Leon, ale vevnitř to
       dlouhá trať a měří se čas do cíle. Mělo by to být celou  se sériovým vozem nemá společného skoro nic.
       dobu do kopce, ale celkově je těžké sehnat v Evropě     Podvozek je úplně jiný. Motor vychází ze sériového
       místo, aby to bylo stoprocentně do kopce, někde je      auta, ale taky prošel úpravami. Jedeme takovou
       nějaký kus na rovině.                                   nezvyklou specifikaci, s dieselovým motorem. Vidíme,
                                                               že má vysoký kroutící moment a proti kopci se ta síla
       Jak trénuješ?                                           pozná. Ještě to vyvíjíme, ale myslím si, že se již
       S autem je těžké trénovat, není to jak jiné sporty.     dostáváme do situace, kdy to auto je fakt super.
       Zásadní jsou tréninky na závodech. Jinak mám
       na počítači hry, kde jsou všechny evropské tratě.       Máš kvůli závodům individuální studium?
                                                               Zatím zvládám prezenční studium, teď přes zimu
       Snažím se doma ve volném čas trénovat na počítači.      nebyly závody. Přes léto to budu muset zvládnout.
       Docela mi to minulý rok pomohlo. Nezbytnou součástí     Škola má přednost před závody. Rodiče vždycky říkali,
       je fyzický trénink. Každý by si řekl, že člověk jen sedí  že škola má přednost před koníčkem, ale pro mě už to
       a točí volantem, ale závody hlavně v létě jsou náročně  není koníček, je to součást našeho života. Ale vzdělání
       na fyzičku. Takže se snažím udržovat ve fyzické         člověk musí mít.
       kondici. U některých závodů je to opravdu důležité.
       Třeba v Itálii bylo při závodě ve stínu kolem 40 stupňů.
       Když člověk sedí v nehořlavém prádle v rozpáleném
       autě, kde navíc hřeje motor, tak tam jsou velké teploty.
       Hodinky mi ukazovaly, že jsem měl po celou dobu tep
       198 za minutu…
                                                                                                                  13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18